Accountmanager

Accountmanager

SIGNPOST België BV/Academic Software BV (www. Signpost.be/www.signpost.eu) zijn sinds 2002 gespecialiseerd is in informatica-oplossingen voor het onderwijs.
In België zijn we actief in hardware, software en digitale leerinhouden, in het buitenland concentreren we ons op software. In België zijn we marktleider en daarnaast hebben we ook klanten in Duitsland, Frankrijk en Spanje.

SIGNPOST treedt op als intermediair voor software licenties zoals Microsoft en Adobe.
We bieden via het software platform Academic Software ook 100-en andere softwarepakketten aan.
Academic Software is het service platform waar studenten en docenten de meest recente software legaal kunnen downloaden.  Wij bieden als het ware de ‘Netflix’ van de studentensoftware. Zo goed als alle softwarepakketten die nodig zijn tijdens een opleiding zijn beschikbaar.
Behalve het aanbod aan betaalbare software is er oa ook een bibliotheek van een 800-tal gratis software pakketten en cloud computing capaciteit ter beschikking.

Om onze groei te maximaliseren, zijn we op zoek naar een accountmanager, die deel wil uitmaken van ons jonge en dynamische team!

Functieomschrijving

In deze functie sta je in voor de ontwikkeling van Academic Software als platform, voornamelijk in het secundair onderwijs in België.

Dit omvat oa :

  • het luisteren naar en begrijpen van de behoeften van de klant,
  • het werken aan klantprojecten
  • het uitvoeren en ondersteunen van projecten bij het aanbieden van Academic Software.

In deze uitdagende en zelfstandige functie:

  • versterk en bouw je bestaande klantrelaties verder uit
  • spoor je nieuwe klanten op, overtuig en begeleid je hen in het gebruik van ons softwareplatform.
  • bouw je aan relaties met scholen,
  • bezoek je frequent onze klanten (scholen)
  • bouw je kennis op van de voortdurend wijzigende onderwijsmarkt en software om verkoopplannen te ondersteunen.
  • Neem je deel aan klantpresentaties waarin de waarde van onze oplossing en serviceaanbod wordt verwoord.
  • ondersteun je de behandeling van vragen en klachten van klanten.

Profiel

  • Je hebt minimum een bachelordiploma in een domein met affiniteit met software.
  • Je hebt voeling met onderwijs en hebt kennis over de actuele trends.
  • Je bent vlot in het leggen en onderhouden van contacten.
  • Je hebt een commerciële ingesteldheid, vaak vanuit langere termijn relaties met klanten.
  • Je hebt zeer goede communicatieve vaardigheden in de Nederlandse en Franse taal.
  • Je kunt zelfstandig werken en het vinden van de juiste oplossing voor onze klanten geeft je energie.
  • Je bent een echte teamplayer.
  • Je kan goed met tijd omgaan en werken onder strikte deadlines.

Aanbod

·         Een gevarieerde job in een groeiend bedrijf (ook internationaal)

  • Mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen, opleidingen te volgen
    Vast contract (39u – 26 verlofdagen)
    Verloningspakket met : salaris met vast en flexibel gedeelte

o   Laptop

o   Bedrijfswagen + tankkaart

o   GSM + abonnement